Czym jest CATI - Wikipedia wyja艣nia

www.badania-telefoniczne.pl www.badania-telefoniczne.pl
CATI (ang.
Computer Assisted Telephone Interview, czyli wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny) ? metoda zbierania informacji w ilo艣ciowych badaniach rynku i opinii publicznej. W badaniach realizowanych metod膮 CATI wywiad z respondentem jest prowadzony przez telefon, a ankieter odczytuje pytania i notuje uzyskiwane odpowiedzi, korzystaj膮c ze specjalnego skryptu komputerowego.
Skrypt pozwala na pewne zautomatyzowanie kwestionariusza ? np.
poprzez zarz膮dzanie filtrowaniem zadawanych pyta艅 lub losowanie kolejno艣ci, w jakiej okre艣lone kwestie (np.

nazwy marek) b臋d膮 odczytywane respondentowi. Respondenci w badaniach CATI s膮 zwykle albo losowani z bazy danych (np.

w badaniach satysfakcji klient贸w), albo dobierani poprzez losowe tworzenie numer贸w telefon贸w ? taka metoda nazywa si臋 RDD (ang.

Random Digit Dial).殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/CATI

Wykorzystywanie bada艅 ankietowych w celach marketingowych

Badania ankietowe przeprowadzane przez r贸偶ne firmy i przedsi臋biorstwa mog膮 by膰 wykorzystywane w celach marketingowych. W贸wczas nie tylko bada si臋 poziom zadowolenia klient贸w z przeprowadzanych us艂ug, ale r贸wnie偶 zach臋ca ich do skorzystania z konkretnych produkt贸w. Zdarza si臋 r贸wnie偶, na przyk艂ad w przypadku bada艅 cati, 偶e osoby w nich uczestnicz膮ce otrzymuj膮 odpowiednie wynagrodzenie.
Nie jest to wprawdzie wynagrodzenie do艣膰 wysokie, ale pozwala ono na podreperowanie domowego bud偶etu.
Dzi臋ki temu wiele os贸b ch臋tnych jest do uczestnictwa w badaniach cati.

Z drugiej strony nie zawsze to pracownicy danej firmy zajmuj膮 si臋 przeprowadzaniem bada艅 ankietowych, ale wynaj臋ci przez ni膮, zewn臋trzni ankieterzy, kt贸rzy r贸wnie偶 otrzymuj膮 wynagrodzenie.

Przeprowadzanie bada艅 telefonicznych

Przeprowadzaniem bada艅 telefonicznych zajmuj膮 si臋 specjalne firmy specjalizuj膮ce si臋 w ankietach telefonicznych lub osoby do tego wyznaczone zatrudnione w wi臋kszych przedsi臋biorstwach.
Oczywi艣cie przeprowadzanie tego rodzaju bada艅 ma swoje uzasadnienie w贸wczas, gdy firma zajmuje si臋 sprzeda偶膮 r贸偶nych sprz臋t贸w oraz wykonywaniem r贸偶nych us艂ug.

Ankiety telefoniczne pozwalaj膮 jej w贸wczas na badanie poziomu zadowolenia klient贸w oraz ustalanie, co powinno zosta膰 poprawione w relacjach z klientami.

R贸偶ne ankiety telefoniczne mog膮 by膰 zlecane przez o艣rodki bada艅 opinii publicznej i osoby zajmuj膮ce si臋 opracowywaniem strategii rozwoju ca艂ego pa艅stwa.

Wiedza o nastrojach spo艂ecznych jest im bardzo potrzebna do przyjmowania w艂a艣ciwego kierunku podejmowanych przez siebie dzia艂a艅.

.