Czym jest shopper marketing?

badanie mystery shopping
Shopper marketing ? odbywa się w środowisku punktu sprzedaży i dąży do przekształcenia osoby znajdującej się w sklepie, na kupującego dany produkt.
Celem tego marketingu jest zrodzenie u klienta konkretnej decyzji zakupu w pobliżu danego produktu. Konsument może być całkiem inną osobą niż shopper. Na przykład matka rodziny może być osobą, która odpowiada w 90% za dzienne zaopatrzenie całej rodziny, podczas gdy konsumpcja zakupionych towarów może się rozłożyć równo na np.
czterech członków rodziny.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Shopper_marketing

O badaniu tajemniczego klienta w praktyce

Badanie opinii klientów danej firmy może przynieść bardzo ciekawe wartościowe informacje o działaniu danego miejsca.
Duże firmy mające filie w wielu miejscach korzystają z usługi tajemniczego klienta, aby sprawdzić czy fili spełnia ich wymagania i standardy. Samo badanie jest wykonywane w tajemnicy przed pracownikami aby nie sfałszować wyników badania.
Przebieg badania jest dość prosty.
We wskazane miejsca przyjeżdża przedstawiciel firmy marketingowej i udając zwykłego klienta chodzi czy to po sklepie, czy zamawia jakąś usługę.
Wszystkie swoje spostrzeżenia spisuje i przesyła wyniki do centrali, gdzie są one przesyłane dalej do klienta.

O produkcie targetowanym

badanie mystery shopping Targetowanie produktu- niby prosta sprawa: klient potrzebuje danego produktu, a my mu go dostarczamy.
Proste i przejrzyste założenie jednak jest dość trudne w realizacji.

Ponieważ trzeba zadbać o to, aby produkt był dostępny dla takiego klienta w miejscach w których robi zakupy. Trzeba jeszcze produkt reklamować w radiu i telewizji, której słucha i ogląda nasz 'target'.

Można też pokusić się o marketing szeptany i zachęcić klienta do kupna naszego produktu.

Sposobów jest wiele, ale na każdym etapie promocji coś może pójść nie tak..

Widok do druku:

badanie mystery shopping