O budowie opon

wahacze
W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°.

Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę.

Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza.
Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną. Zalety (w stosunku do opon radialnych): wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne Wady (w stosunku do opon radialnych): mniejsza precyzja prowadzenia znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku zwiększone zużycie paliwa Opona radialna (promieniowa) W oponie radialnej osnowa ułożona jest promieniowo (radialnie ? stąd nazwa), czyli pod kątem 90°. Dla jej wzmocnienia stosuje się warstwy opasania.

Takie ułożenie osnowy powoduje większą elastyczność boku opony, a warstwy opasania zapewniają usztywnienie bieżnika, co odpowiednio poprawia zachowanie się podczas jazdy po łuku i zwiększa powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Zalety (w stosunku do opon diagonalnych): precyzyjne prowadzenie mniejsze zużycie paliwa Wady (w stosunku do opon diagonalnych): niska odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu Opona dętkowa Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka.

Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type). Opona bezdętkowa Opona bezdętkowa, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona.
Szczelność pomiędzy oponą a obręczą zapewnia odpowiednio wzmocniona stopka.

Oponę bezdętkową oznacza się TL (z ang.: Tube-less). Opona "runflat" Runflat to technologia umożliwiająca jazdę na przebitej oponie na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h.

W razie uszkodzenia lub przebicia boki w tradycyjnej oponie ulegają poważnym odkształceniom i uniemożliwiają dalszą jazdę. W oponach typu runflat boki opony są znacząco wzmocnione, co zmniejsza jej ugięcie podczas nagłej utraty ciśnienia, po przebiciu nadal zachowują elastyczność6.
Podstawową wadą tego typu opon jest niższy komfort jazdy i wyższe opory toczenia niż w tradycyjnych oponachŹródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Samochody a praca

Niejedna osoba wybiera zawód w zgodzie ze swoimi zainteresowaniami.

Jest to bardzo dobry sposób na życie, gdyż wykonywanie zadań nie z przymusu, ale z przyjemności wiąże się zawsze z większą efektywnością pracy a także z większym zadowoleniem pracownika.

Gdzie znajdą zatrudnienie osoby zainteresowane samochodami czy motocyklami? Przede wszystkim, osoby zainteresowane motoryzacją z pewnością odnajdą się pracując w warsztacie samochodowym.

Jest to bezpośredni kontakt z niejednym modelem samochodu, więc spora gratka dla każdego fana motoryzacji.

Inną, lecz niemniej ciekawą opcją jest zatrudnienie się jako na przykład zawodowy kierowca czy osoba pracująca w salonie samochodowym i doradzająca klientom co do zakupu.

Stres podczas egzaminu na prawo jazdy

wahacze Walka z własnym charakterem i odczuwanym przez kursanta stresem to często najistotniejsze elementy, które pozwalają na uzyskanie tego ważnego dokumentu, jakim jest prawo jazdy.

Podczas samego egzaminu ogromne zdenerwowanie, jakie towarzyszy większości podchodzących do tego egzaminu osób może wywoływać nie tylko negatywne emocje, ale także blokować przed szybkim i skutecznym podejmowaniem decyzji, co jak wiadomo jest najważniejsze podczas kierowania samochodem, motocyklem czy każdym innym środkiem transportu.

Jak zapanować nad takim stresem? Istnieje wiele metod ? wiele osób sięga po preparaty uspokajające, jednak często mają one zbyt silne działanie i powodują otumanienie osoby przystępującej do egzaminu.

Na pewno warto się zrelaksować przed takim wydarzeniem..

Widok do druku:

wahacze