zamki centralne

Ciekawostką jest fakt

zamki centralne
Montaż Lanosa w Polsce z zestawów SKD w Fabryce Samochodów Osobowych rozpoczęto 30 września 1997 roku.

Początkowo z silnikami 1,5 8V oraz 1,6 16V. Już w 1998 roku rozpoczęto produkcję tego pojazdu z wykorzystaniem 60% części polskich (przede wszystkim zmieniono typowo koreańską tapicerkę oraz fotele, nie zapewniające odpowiedniego komfortu europejczykom).

Udział polskich części stopniowo rósł i w 1999 roku wynosił 71%, 2000 - 81%, 2001 - 93%, ostatecznie Lanosy produkowane były z 98% wykorzystaniem części polskich. Ciekawostką jest fakt, że wersja 3 drzwiowa w dalszym ciągu była montowana, ale tym razem z zestawów CKD, wycofano ją z oferty w 2002 roku.

W tym samym roku wycofano z oferty silnik 1,5 8V, gdyż nie był on w stanie spełnić normy czystości spalin Euro 3. W 2000 roku ruszył eksport polskich Lanosów na Ukrainę, w pierwszym roku wysłano prawie 1300 aut, eksport ten stopniowo rósł aby osiągnąć w 2007 roku ponad 60 tys.

egzemplarzy. Wraz z wycofaniem się w 2004 roku Daewoo z FSO postanowiono zmienić nazwę pod jaką sprzedawany był ten pojazd na FSO Lanos.

Pierwsze egzemplarze pod nową marką trafiły do salonów sprzedaży w październiku tego roku.
Rok później wycofano z oferty silnik 1,5 16V, gdyż istniała konieczność jego importu z Korei. Modele eksportowe na Ukrainę dalej oferowane były z jednostkami 1,5 8V jak i 1,6 16V oraz pod marką Daewoo (na Ukrainę trafiły również małe partie pod marką FSO), natomiast na polskim rynku jedynymi jednostkami napędowymi były 1,4 8V i 1,6 16V produkowane w rumuńskim zakładzie Daewoo Automobile Romania.

W kwietniu 2007 roku FSO wprowadziło do oferty model Lanos plus, który był atrakcyjniejszą wersją wyposażeniową Lanosa.

Od połowy 2008 roku na rynku polskim dostępne były jedynie Lanosy plus. 3 października 2008 roku nastąpiło planowane zakończenie produkcji Lanosa w zakładzie na Żeraniu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos

Opona dętkowa

Opona dętkowa Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka.
Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type). Opona bezdętkowa Opona bezdętkowa, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona.
Szczelność pomiędzy oponą a obręczą zapewnia odpowiednio wzmocniona stopka.
Oponę bezdętkową oznacza się TL (z ang.: Tube-less). Opona "runflat" Runflat to technologia umożliwiająca jazdę na przebitej oponie na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h.
W razie uszkodzenia lub przebicia boki w tradycyjnej oponie ulegają poważnym odkształceniom i uniemożliwiają dalszą jazdę. W oponach typu runflat boki opony są znacząco wzmocnione, co zmniejsza jej ugięcie podczas nagłej utraty ciśnienia, po przebiciu nadal zachowują elastyczność8. Podstawową wadą tego typu opon jest niższy komfort jazdy i wyższe opory toczenia niż w tradycyjnych oponach9. Opony samochodoweŹródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Mały sklep motoryzacyjny

Sklep motoryzacyjny jest tym punktem sprzedaży, w którym można dokonać zakupu różnego rodzaju części samochodowych oraz środków służących do pielęgnacji samochodu.

Oprócz tego w sklepie motoryzacyjnym można skorzystać z fachowej porady dotyczącej sposobu korzystania z samochodu.

Zaletą korzystania z małego sklepu motoryzacyjnego jest fakt, że można korzystać z pomocy tego samego sprzedawcy nawet przez kilka lat pod rząd.

Natomiast w dużym sklepie motoryzacyjnym będzie można na pewno znaleźć większą ilość różnych środków przeznaczonych do samochodu.

Dzięki temu zakupy robione w sklepach motoryzacyjnych zostają dopasowane do potrzeb wszystkich klientów.

Mogą oni także liczyć na możliwość otrzymania różnych rabatów na zakupy kolejnych produktów motoryzacyjnych.

.

Widok do druku:

zamki centralne