tanie przewozy polska niemcy

Historia ikarusa

tanie przewozy polska niemcy
Ikarus ? przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji autobusów.
Jego główna siedziba mieści się w Budapeszcie na Węgrzech.

Autobusy produkowane są w Székesfehérvár.

Ikarus należał do 2006 roku do koncernu Irisbus. W 1913 roku przedsiębiorstwo skupiło się głównie na budowaniu samochodów i podczas I wojny światowej miało spore zyski.
W 1927 roku Ikarus wygrał międzynarodowy przetarg i dostarczył 60 krótkich autobusów.

Ok.

1933 roku Ikarus zaczął mieć problemy finansowe, przez co przerwał produkcję wielu modeli pojazdów.
W 1935 roku przedsiębiorstwo wznowiło produkcję i całkowicie funkcjonowało podczas II wojny światowej. 23 lutego 1949 roku Ikarus połączył się z producentem samolotów Ikarus Gép és Fémgyár Rt. W 1955 i 1956 roku nowe modele (Ikarus 620, 630 i 31) rozpoczęto sprzedawać w Chinach, Birmie oraz Egipcie.

W 1962 roku Ikarus sprzedał za granicą 8000 autobusów.

W 1970 roku firma zajęła drugie miejsce na targach Expo w Monako.

Dzięki tej nagrodzie pokazała swoją pozycję w Europie.

W latach 70.-90.

Ikarus eksportował na Kubę autobusy i części zamienne, które były tam wykorzystywane do produkcji autobusów Girón.

W 1971 roku przedsiębiorstwo wyprodukowało swój 100 000.

autobus, a z każdym rokiem transakcje były coraz większe.

W 1973 roku koncern Ikarus stał się czwartym pod względem wielkości producentem na świecie, ale pojawił się problem braku surowców, przez co dostawy znacznie się opóźniały.

Największym importerem Ikarusów były Niemcy, lecz po połączeniu NRD i RFN zyski spadły o 10%.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ikarus

Autobusy przegubowe - rodzaje

Są różne rodzaje autobusów członowych: jednoczłonowe (bezprzegubowe, nazywane również solowe), dwuczłonowe (jednoprzegubowe) i trójczłonowe (dwuprzegubowe).

Mają znacznie większą pojemność od zwykłych autobusów, mogą pomieścić nawet 200 osób.

Ich długości wahają się od 16 do 25 metrów podczas gdy pojedyncze mają długość maksymalnie 15 metrów.
Budowane są jako trójosiowe (do ok. 18,75 m), czteroosiowe dwuczłonowe (do ok.
21 m) i czteroosiowe trójczłonowe (większe długości).
Istnieją również przegubowe autobusy piętrowe.

W autobusach dwuczłonowych układ napędowy najczęściej znajduje się w drugim członie i silnik jest umieszczony za tylną osią i właśnie na nią przekazuje moment obrotowy.

Spotykane są czasami również autobusy z silnikiem w pierwszym członie z napędzaną środkową osią i taki układ jest również powszechny w autobusach trójczłonowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy

Dlaczego lepiej wybrać przejazd busem niż autokarem?

Przejazd busem to jedna z wygodniejszych opcji transportu, szczególnie wtedy, gdy potrzebujemy przewieźć kilkanaście osób.

Większość busów posiada bowiem do dwudziestu, maksymalnie do trzydziestu miejsc.

Jednak takie przewozy są o wiele bardziej opłacalne, gdyż autokar potrzebowałby o wiele więcej paliwa na pokonanie dłuższej trasy.
Jeśli osoby, które poszukują transportu chcą zdecydować się na autokar, musiałyby one ponieść o wiele większe koszty.
Co prawda, w wielu przypadkach pasażerowie wolą wybrać autokar ze względu na większą ilość przestrzeni, ale w ostatnich latach wprowadzono na rynek naprawdę super wygodne busy.
Stąd też w wielu miejscach autokary zostały wyparte z rynku i obecnie przejazdy możliwe są właściwie tylko za pomocą mniejszych busów. .