Autosan

przewozy do holandii
Autosan ? marka polskich autobusów, produkowanych niegdyś w Sanockiej Fabryce Autobusów ?Autosan? w Sanoku. Historia przedsiębiorstwa sięga pierwszej połowy XIX wieku.
Dwaj byli powstańcy listopadowi z zaboru rosyjskiego Mateusz Beksiński (1814?1886) i Walenty Lipiński (1813?1898) osiedlili się w Sanoku.

W 1832 założyli kowalsko-kotlarski zakład rzemieślniczy, w którym rozpoczęli produkcję kotłów, narzędzi miedzianych i innych przedmiotów użytkowych.

Warsztat był umiejscowiony przy obecnej ulicy Podgórze.
Z czasem uruchomiono w nim produkcję narzędzi i urządzeń dla górnictwa i przemysłu naftowego, przemysłu gorzelniczego i browarnictwa.

W 1886 Walenty Lipiński przekazał warsztat synowi, niespełna 30-letniemu Kazimierzowi.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autosan

Transport osób

Transport osób, zarówno krajowy jak i zagraniczny, może stanowić nieraz spory problem, szczególnie dla ludzi, którzy nie posiadają własnego samochodu.
Warto w takim przypadku skorzystać z możliwości transportu busem, który należy do jednych z najtańszych metod na dość szybkie przemieszczanie się zarówno w kraju, jak i za granicą.

Transport busem jest możliwy nie tylko, gdy potrzebujemy po prostu dostać się do innej miejscowości ? bardzo wiele firm transportowych organizuje również specjalne kursy zagraniczne w celu wywozu pracowników do pracy za granicę.

Jest to dla korzystających z takiej oferty osób korzystne szczególnie z tego względu, że wiele busów jest wynajmowanych przez firmy zajmujące się pośrednictwem w pracy.

Historia konstrukcji autobusu

przewozy do holandii
Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie.

W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów.

W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania. Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech.
Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym.
Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto.
Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900.

Wykonywano wtedy m.in.

podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji.

Widok do druku:

przewozy do holandii