System CRM ((ang.) Customer Relationship Management) ? system informatyczny, który automatyzuje i wspomaga procesy na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania oraz utrzymania (obsługi) klienta, czyli system wspomagający pracę działów: marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, zarządu. Kompleksowe rozwiązanie wspomagające zarządzanie relacjami z klientami powinno zapewnić wspomaganie wszystkich faz kontaktu klienta z organizacją, począwszy od rozpoznania jego potrzeb i identyfikację, poprzez zawarcie transakcji, na usłudze posprzedażnej skończywszy.
Chociaż za takie usługi trzeba bardzo często sporo zapłacić, to na ogół okazuje się to dość opłacalnym przedsięwzięciem, szczególnie wtedy, gdy dopiero zaczynamy prowadzić własną działalność gospodarczą.
Powszechny dostęp do Internetu sprawił, że coraz chętniej wybieramy właśnie te nowoczesne narzędzia do znalezienia określonej usługi czy produktu.
Takie rozwiązania z roku na rok stają się coraz bardziej popularne i można się spodziewać, że w kolejnych latach dalej będziemy obserwować bardzo dynamiczny rozwój w tej branży. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm informatycznych kieruje swoją działalność właśnie w kierunku tworzenia aplikacji przeznaczonych dla konkretnych firm..